بخشش ۵ محکوم به قصاص در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 52767C48 -
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در آستانه اربعین حسینی پنج فرد محکوم به قصاص نفس استان با گذشت شاکیان از دار مجازات رهایی یافتند.

به گزارش هاناخبر ،

ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی عصر چهارشنبه در مراسم رهاییمحکومان به قصاص در ارومیه گفت: پنج فرد محکوم به قصاص نفس استان در آستانه اربعین حسینی و در قالب پویش به عشق امام حسین می بخشم، با گذشت شاکیان از دار مجازات رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی  افزود: سه نفر از این افراد در زندان ارومیه هر یک پس از ۲۸، ۱۰ و هفت سال و ۲ نفر دیگر در زندان‌های ماکو و میاندوآب از قصاص رهایی یافتند.

عتباتی اضافه کرد: بخشش این افراد با همت سازمان‌های مردم نهاد، هسته‌های جهادی بخشایش شورا‌های حل اختلاف، روحانیون، ریش سفیدان و متنفذان و از همه مهم‌تر بزرگ منشی اولیای دم اتفاق افتاده است.

 

امسال ۲۱ قاتل از مرگ رهایی یافتند
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: امسال در کمتر از ۶ ماه، ۲۱ فقره پرونده قتل با استفاده از این ظرفیت‌ها به سازش ختم شده است.

عتباتی گفت: آذربایجان غربی در گذشت اولیای دم در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع)» دارای رتبه دوم کشوری است.

پویش «به عشق حسین می‌بخشم»، ابتکاری جدید از قوه قضاییه است تا به حرمت ماه محرم خانواده‌های اولیای دم از قصاص صرف نظر کرده و اقدام به بخشش کنند. ستاد ملی صبر نیز در راستای ایجاد صلح و سازش همزمان با فرا رسیدن ماه پر برکت محرم، اقدام به برگزاری «پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم» با همکاری ستاد‌های صبر استانی کرده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 3 =